Selami Dunia Enjin
http://duniaenjin.blogspot.com
Pages
(Alihkan kepada ...)
Laman Utama
Tentang Blog
Tentang Penulis
Hubungi
Rujukan
▼
Sabtu, 2 Mac 2013
Komponen Utama dalam Enjin 2 Lejang
›
Komponen utama dalam enjin 2 lejang. i. Omboh *Omboh adalah komponen yang bergerak. Ia berbentuk silinder dan permukaan luar ombo...
1 ulasan:
Khamis, 12 Ogos 2010
Sistem Enjin 2 Lejang
›
Pengenalan Enjin 2 lejang adalah enjin yang menghasilkan kuasa melalui 2 kali pergerakan omboh ke atas dan ke bawah untuk melengkapkan 1 ki...
4 ulasan:
Sistem Enjin 4 Lejang
›
1. Lejang Masuk • Piston turun • Bergerak dari TTA ke TTB • Aci oleng berpusing 180 • Injap masuk buka • Injap ekzos tutup • Campuran uda...
Operasi Sistem Enjin 4 Lejang
›
1. Lejang Masukan(intake) - Injap masukan terbuka - Injap ekzos tertutup - Omboh bergerak ke bawah 2. Lejang Mampatan - Injap masukan tertut...
Cara menservis palam pencucuh
›
Sistem nyalan kenderaan adalah proses melakukan nyalaan kepada campuran bahan api dan udara yang masuk dalam kebuk pembakaran (combustion C...
Kerosakan Pada Palam Pencucuh
›
Palam pencucuh yang Normal Permulaan pembakaran adalah perlahan dan tidak kuat kerana akan memberi kesan kepada prestasi enjin. Jumlah elect...
Palam Pencucuh
›
•Palam pencucuh merupakan peralatan elektrik yang dipasang pada kepala silinder enjin petrol. •Berfungsi membakar campuran udara-bahan api m...
›
Laman utama
Papar versi web